Gemeente zoekt vertegenwoordigers voor Regionaal Overleg luchthaven Hilversum

8 augustus 2016 – Gemeente Stichtse Vecht zoekt omwonenden van de luchthaven die zitting wil nemen in de Commissie Regionaal Overleg luchthaven Hilversum.

Taken commissie

De Commissie Regionaal Overleg Hilversum heeft tot taak om door overleg tussen de diverse betrokkenen het gebruik van de luchthaven te bevorderen dat zoveel mogelijk recht doet aan de belangen van de direct betrokkenen. Het gaat daarbij om alle belangen en niet alleen om milieubelangen. De commissieleden bestaan uit vertegenwoordigers van het vliegveld, de colleges van B&W en omwonenden van de gemeenten:

• Hilversum;
  • De Bilt;
  • Wijdemeren;
  • provincie Utrecht;
  • plaatselijke milieugroepen.

De commissie staat onder leiding van een onafhankelijke, door de minister van Infrastructuur en Milieu benoemde, voorzitter.

Leden gezocht

Gemeente Stichtse Vecht is op zoek naar vertegenwoordigers van omwonenden (een lid en een plaatsvervangend lid) die:

• betrokkenheid bij luchtvaart en de luchthaven Hilversum hebben;
  • samenwerkingsgericht zijn;
  • affiniteit hebben met het voeren van overleg in een politieke en/of bestuurlijke omgeving;
  • over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid beschikken.

De benoeming geschiedt op voordracht van het college van burgemeester en wethouders van Stichtse Vecht bij de commissie op basis van een selectieprocedure. U wordt benoemd voor een periode van maximaal 4 jaar. Daarna kunt nog eenmaal voor maximaal eenzelfde periode worden herbenoemd.

Voor elke vergadering die u bijwoont ontvangt u een vergoeding van € 105,43. Dit bedrag wordt jaarlijks geïndexeerd. De commissie vergadert tenminste 2x per jaar.

Bel met gemeente Stichtse Vecht via 14 0346.

Sollicitatie

Uw schriftelijke sollicitatie, inclusief curriculum vitae, voor 31 augustus 2016 richten aan:

Gemeente Stichtse Vecht
t.a.v. het college van burgemeester en wethouders
o.v.v. sollicitatie CRO-H
3600 BE MAARSSEN