Marktonderzoek naar gebruiksmogelijkheden: “De Uitkijk”

’t Kampje krijgt een tweede jeugd! Tenminste, als de inwoners van de Loenense gemeenschap dat willen.
Tijdens de presentatie van de Coöperatieve vereniging ’t Kampje-Plus op 16 september 2015 is met grote klem benadrukt dat de centrale ruimte (De Uitkijk) kan worden benut voor nieuwe en bestaande initiatieven, als daarvoor voldoende draagvlak bestaat. Om het draagvlak te verkennen wil de Coöperatieve vereniging het volgende uitzoeken:

Welke mogelijkheden en wensen zijn er ten aanzien van de Uitkijk en de buitenruimten?
Welke partijen willen participeren en investeren in het realiseren van die wensen?
Welke andere voorzieningen zijn er in Loenen beschikbaar die aan de actuele vraag en latente vraag zouden kunnen voldoen?
Welke ontwikkelingen zijn hieromtrent in de komende 5 tot 10 jaar te verwachten?

Het bestuur van de coöperatieve vereniging heeft aan Annemiek Elling en Jan Landstra verzocht de expliciete en latente ideeën die in de bevolking leven ten aanzien van het ontmoetingscentrum/de centrale ruimte (de Uitkijk) en eventueel ook de buitenruimten te verkennen.
Maar ook de wensen van niet georganiseerde personen en minder gestructureerde groeperingen zijn van belang.
Bij de verkenning gaat het niet alleen om de vraag wat de diverse groeperingen graag zouden willen en welke voorzieningen daarvoor noodzakelijk zijn (inrichting) maar ook wat zij eventueel zelf zouden willen investeren en welke middelen zij kunnen inzetten.
Het is daarbij uitdrukkelijk niet de bedoeling om concurrentie aan te gaan met de in het dorp bestaande faciliteiten. Het gaat eerder om ondersteunende of nieuwe initiatieven.
Om optimaal van uw wensen, ideeën kennis te nemen hebben wij het voornemen om op korte termijn met u in gesprek te komen. Wellicht kunt u vast aan de hand van bovenstaande uitgangspunten/informatie binnen uw organisatie een inventarisatie maken en onderling afspreken wie van u het gesprek met ons zal voeren.

Het is ons streven om voor 1 maart 2016 het marktonderzoek af te ronden. Uiteraard zult u op de hoogte gebracht worden van de resultaten van dit onderzoek.

Annemiek Elling
Jan Landstra