Hinder van vliegtuigen ?  Uw stem kan gehoord worden (ingezonden bericht)

De laatste jaren is het vliegverkeer boven onze gemeente flink toegenomen. Soms kan dat niet anders wegens weersomstandigheden of het onderhoud aan startbanen, soms kunnen dingen echt wel anders geregeld worden.  De nieuw te vormen Omgevingsraad Schiphol is vanaf januari 2015 het overleg- en adviesplatform waarin de rijksoverheid, regionale en lokale overheden, omwonenden en luchtvaartpartijen zijn vertegenwoordigd en kunnen meepraten over de duurzame ontwikkeling, inpassing en het gebruik van de luchthaven Schiphol in zijn omgeving.

Door mee te praten in de Omgevingsraad Schiphol kunnen ook bewoners van de gebieden rond Schiphol invloed uitoefenen op het beleid dat voor de luchthaven wordt gemaakt met betrekking tot de leefomgeving, hinderbeperking, stimuleren van de lokale economie, veiligheid en ruimtelijke ordening.

Een aantal mensen uit Stichtse Vecht en Wijdemeren wil dat ook de bewoners van onze gebieden in dit overleg gehoord worden en heeft het initiatief genomen om daarvoor een soort bewonersvereniging op te richten, die groot genoeg is om mee te kunnen praten. Zij zoeken daarvoor uw morele steun.

Meer hierover leest u in de bijlage bij deze Nieuwsbrief, die u kunt invullen en naar het opgegeven mailadres kunt terugsturen, zodat ook uw stem gehoord kan worden.

Steun Aan Vereniging Vlieghinder Stichtse Vecht En Wijdemeren
Steun aan Vereniging Vlieghinder Stichtse Vecht en Wijdemeren .doc