Praat mee over de toekomst van Stichtse Vecht

14 mei 2014 – Gemeente Stichtse Vecht heeft een nieuw gemeentebestuur: een nieuwe gemeenteraad en een nieuw college van burgemeester en wethouders. In april heeft de coalitie bestaande uit D66, VVD, CDA, Streekbelangen en ChristenUnie-SGP gesteund door Het Vechtse Verbond, een hoofdlijnenakkoord opgesteld. Hierin staan de grote lijnen beschreven van het beleid dat de komende vier jaar gevoerd gaat worden. Dit hoofdlijnenakkoord wordt nu uitgewerkt tot een raadsprogramma. Het college van B&W wil dat graag samen doen met de raad, instellingen, organisaties en uiteraard met u als inwoner. Denkt u met ons mee? Kom dan naar de inspiratiesessie op woensdag 21 mei in het Theater 4en1 in Breukelen.

In het hoofdlijnenakkoord 2014-2018, dat als titel heeft ‘Samen verder’, staat per programmaonderdeel waar de coalitie voor staat en hoe zij denkt dit te bereiken. De huidige coalitie wil een vervolg geven aan de koers die door de vorige coalitie is uitgezet, en daarbij een aantal punten wat extra aandacht geven. Veel aandacht is noodzakelijk voor de veranderingen op het gebied van (jeugd)zorg, welzijn en werk waarvoor alle gemeenten vanaf 2015 – en dus ook op Stichtse Vecht – verantwoordelijk zijn, omdat het Rijk deze taken overhevelt naar de gemeenten. Op economisch terrein, en op het gebied van toerisme en recreatie en sport wordt het beleid geïntensiveerd.

Inspiratiesessie op 21 mei

Tijdens de inspiratiesessie wil het college van B&W graag van u horen welke hoofdlijnen u nog mist en welke onderwerpen verduidelijking behoeven. In twee gespreksrondes kunt u ideeën aandragen op het gebied van bijvoorbeeld zorg, economie, wonen, verkeer en duurzaamheid die gemeente Stichtse Vecht kan gebruiken om (nieuw) beleid vorm te geven.

Het doel van de bijeenkomst is om te komen tot een kort en krachtig raadsprogramma: een concreet uitvoeringsprogramma op hoofdlijnen gebaseerd op het voortzetten van een solide financieel beleid. Naar verwachting kan het college van burgemeester en wethouders nog voor de zomer een raadsprogramma aan de gemeenteraad voorleggen.

Aanmelden

Wilt u meedoen aan de inspiratiesessie? Meldt u zich dan aan door een e-mail te sturen naar communicatie@stichtsevecht.nl o.v.v ‘inspiratiesessie’. De bijeenkomst vindt plaats in het Theater 4en1, Schepersweg 6a in Breukelen en begint om 19:30 uur.

Meer weten?

Wilt u meer weten over het hoofdlijnenakkoord? U vindt het op www.stichtsevecht.nl/MeepratenOverRaadsprogramma. Uiteraard kunt u het hoofdlijnenakkoord ook opvragen bij de gemeente. U belt daarvoor met 14 0346.