Theatervoorstelling over veiligheid en financiën

Veiligheid is essentieel om prettig te kunnen leven. Zelf kunt u veel doen om uw gevoel van veiligheid te vergroten. Om meer bewustwording te creëren over veiligheid en financiën worden er twee informatieve theatervoorstellingen georganiseerd.

Op vrijdagmiddag 25 augustus in de Vondel, Vondelstraat 51 te Maarssen en op maandagmiddag 28 augustus in ’t Web, Spinnerie 15 te Loenen. Beide voorstellingen zijn van 14.00-16.00 uur. Tijdens de theatervoorstelling worden scenes afgewisseld met praktische informatie en tips.

De theatervoorstelling, uitgevoerd door “Theater Expres”, speelt herkenbare praktijk situaties hoe u veilig kunt omgaan met financiën. Ze tonen hoe drempels langzaam maar zeker overschreden kunnen worden, van helpen bij financiën naar financieel misbruik. Over de gevoelens en gevoeligheden rond dit thema en wat u kunt doen om misbruik te voorkomen.

De acteurs gaan in gesprek met het publiek om samen een oplossing te vinden en dit gevoelige onderwerp bespreekbaar te maken. De theatervoorstellingen worden gratis aangeboden voor iedereen die interesse heeft en zijn primair bedoeld voor senioren. Maar zeker ook voor mantelzorgers, familieleden, vrienden, buren, vrijwilligers of hulpverleners.

Het is aan te bevelen om tijdig over financiële zaken na te denken en te weten hoe u de risico’s kunt beperken. In mei hebben diverse informatiebijeenkomsten in Maarssenbroek en Breukelen plaatsgevonden. Nu komt de theatervoorstelling met praktijksituaties naar Maarssen dorp en Loenen.

Thema’s die aan de orde komen zijn:

• Wat gebeurt er met uw geld als u het niet meer zelf kunt beheren, geeft u dan uw pinpasje mee aan een goede buur, vriend of familielid?
  • Heeft u een levenstestament? Daarin legt u vast wie mag beslissen over uw geld, uw woning of medische behandelingen als u daar zelf door ziekte niet meer toe in staat bent.

Dit zijn vragen die aan bod komen, maar er komt nog veel meer aan bod.

Tijdens deze middag krijgt u praktische tips en kunt u volop vragen stellen om zo lang mogelijk de regie te houden op uw geldzaken.

Voor iedere deelnemer staat een gratis kopje koffie of thee klaar en is er na afloop foldermateriaal beschikbaar.

Deze bijeenkomsten worden georganiseerd door de Seniorenraad Stichtse Vecht, Welzijn Stichtse Vecht en ‘Veilig Thuis Utrecht’. En mogelijk gemaakt dankzij ondersteuning van de STAG en de gemeente.

Belangstellenden zijn van harte welkom, aanmelden is niet nodig.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw M. Boot, coördinator informatiebijeenkomsten van Welzijn Stichtse Vecht ,  telefoon: 0346-290710 of e-mail m.boot@welzijnsv.nl

Flyer Ouderen En Veiligheid Aug 2017 Def (168.4 KiB)