Uitnodiging Inspiratiesessie Samen Bouwen aan Stichtse Vecht

Beste Bestuursleden van de Wijkcommissies,

Enige tijd geleden heeft u de aankondiging gezien van de inspiratiesessie met theater en debat over duurzaamheid op 14 maart. Deze stond in de nieuwsbrief van Gebiedsgericht werken.
De inspiratiesessie wordt georganiseerd door de gemeente Stichtse Vecht, het duurzaamheidshuis en de stichting Duurzame Vecht.

Samen bouwen aan Stichtse Vecht
De inspiratiesessies worden mogelijk gemaakt vanuit het programma Samen Bouwen aan Stichtse Vecht. Het programma heeft o.a. tot doel Stichtse Vecht een kwalitatief hoogwaardige en professionele gemeente te laten zijn, voor bestuur, ondernemers, burgers en medewerkers, voor nu en in de toekomst. Daarvoor zoeken we continu de interactie met elkaar binnen de organisatie, maar ook juist daarbuiten. Meer informatie over dit programma is te vinden bij Eva de Ruiter en Annemijn van Bokhoven.

Inhoud van de avond
De bijeenkomst begint met een theaterstuk van Albert Polman, natuurkundig wetenschapper bij het FOM-instituut Amolf én de Universiteit Amsterdam over Duurzaamheid, zonne-energie en politiek. Het stuk is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en legt de link tussen wetenschap en maatschappij. Vragen als ‘waarom volgt de Nederlandse politiek het Duitse voorbeeld niet, terwijl de consument al door heeft dat zonne-energie ook economisch rendabel is?’ komen daarbij aan bod.

Na afloop van de voorstelling volgt een debat waarbij ieder die wil, mee kan praten om het getoonde te vertalen naar wat wij op lokaal niveau als Stichtse Vechtse-inwoners, ondernemers en gemeente samen kunnen doen om de beweging naar meer duurzaamheid te versnellen.

Het programma:
19.30 uur Inloop met gratis koffie en thee
20.00 uur Opening door Wethouder Linda van Dort
Theatervoorstelling door Albert Polman ‘Voor niets gaat de zon op’
21.00 uur Korte pauze
21.15 uur Debat
22.00 uur Afsluiting

Locatie:
Theater ’t Zand, Harmonieplein 4 in Maarssen.

Voor wie:
De avond is bedoelt voor zowel medewerkers van de gemeente als ook voor bewoners en ondernemers uit Stichtse Vecht. U bent dus ook van harte welkom.

Toegang is gratis, consumpties zijn voor eigen rekening.
Aanmelden kan door te antwoorden op het mailadres inspiratiesessie@stichtsevecht.nl

We kijken uit naar uw komst!

Vriendelijke groet,
Eva de Ruiter